De werkgever heeft de verantwoordelijkheid om medewerkers te informeren over pensioen. Pensioen leeft steeds meer en medewerkers hebben diverse vragen. Maar hoe communiceer je effectief en betaalbaar?
Met een eigen online pensioen startpunt vul je als werkgever je zorgplicht in en verhoog je de waardering voor de pensioenregeling. In het online startpunt vinden jouw medewerkers alles wat ze moeten weten over de pensioenregeling, van duidelijke uitleg en informatie tot persoonlijk inzicht.
En misschien wel het belangrijkste, dat alles zonder lastige woorden te gebruiken. Bij indiensttreding, bij keuzes in de regeling en belangrijke levensmomenten ondersteunen onze adviseurs jouw medewerkers met on-boarding, extra inzicht, keuzebegeleiding of advies.
Onze aanpak is speciaal ontwikkeld voor MKB-bedrijven. Dat betekent dat onze aanpak laagdrempelig en kostenefficiënt is en we de HR binnen het bedrijf ontzorgen. We stimuleren het pensioenbewustzijn bij medewerkers en zijn het aanspreekpunt voor vragen.
Vragen die je steeds vaker kan gaan verwachten door nieuwe pensioenwetgeving, -het Pensioenakkoord, toenemende individualisering en keuzevrijheid. Dit maakt het noodzakelijk dat medewerkers meer keuzes moeten maken, keuzes waarin een goede begeleiding belangrijk is om handelingsperspectief te bieden en teleurstellingen achteraf te voorkomen.
Met de combinatie van het online startpunt voor jouw medewerkers en de ondersteuning van onze adviseurs zorgen we voor een verhoging in de waardering en betrokkenheid. Daarnaast voldoe je aan de wet pensioencommunicatie en geef je invulling aan goed werkgeverschap
• Een makkelijke invulling van de zorgplicht
• Meer waardering van medewerkers voor de pensioenregeling
• Minder druk op HR voor pensioenvragen
• Strategische invulling van Pensioen als arbeidsvoorwaarde
• Duidelijke informatie en uitleg over de pensioenregeling
• Het maken van onderbouwde financiële keuzes
• Een online startpunt als onderdeel van HR